Info :)

Thursday, October 21, 2010

:: Jom Shopping Kat Rizi Biz Shop ::


Kalau ada orang bagi uols duit RM1000... pas tu soh pegi abeskan duit tu.. ape korang rase?? Pastu dapat pulak pakej percutian bernilai RM500... umangaiiiii syiok bangatttt.... tapi yg RM1000 tu sila berangan jer ye.. yg tu kena spend kunun-kunun utk shopping produk-produk kat RIZI BIZ SHOP je tao...

sebelum apa-apa... jom nyanyi dulu...
♫♫ en. ben.... rizi-biz shop! bergabung... menggegar dunia!! ♫♫
Tak perlu nak bodek en. ben lebih-lebih... tak de markah bonus pon kan? hahahahah larikkk*pegi shopping kat RIZI BIZ SHOP lah ape lagi*


image

kalau nak join, klik jer banner en. ben tu... 


So inilah soalannya... jom perabih duit ;p ;p... eh rasa-rasanya masa saya buat post ni semalam, ada 2 jer soalan kan? phew betullah kata en. ben, syarat-syarat akan berubah dari masa ke semasa... so kena edit balik post ni.. hoho ada can repair ape yg patut *wink*


SOALAN 1

Anda diberi RM1000 , sila habiskan duit itu dengan membeli belah produk produk yang terjual di RIZI BIZ SHOP


Saya rasa ramai belum tahu dengan kewujudan RIZI BIZ SHOP ini kan? Mari dekat... mari dekat (ala-ala gaya Sheila Rosly gitu) saya akan terangkan serba-sedikit mengenai kedai ini.


RIZI BIZ SHOP ini telah didaftarkan secara sah dengan Suruhanjaya Syarikat Malaysia (SSM) pada 08 Disember 2009. Operasi RIZI BIZ SHOP ini adalah secara 2 hala iaitu boleh datang sendiri ke kedai mereka di Seksyen 15, Bandar Baru Bangi atau secara atas talian di http://rizi-biz.com. Untuk pembelian online, bayaran boleh dibuat melalui 3 bank utama iaitu Maybank, CIMB dan Bank Islam. Manakala tempahan produk-produk akan dihantar menggunakan perkhidmatan City-Link dan Pos Malaysia. Memang mudah bukan?


Ok apa tunggu lagi? Jom ronda-ronda dalam kedai RIZI BIZ SHOP.


Memula sekali saya terpandangkan produk ini.


I-Charge by ZEROMAX Japan. 



 Nak cari produk yang boleh menjimatkan duit anda? Inilah jawapannya! Tengoklah betapa uniknya produk ini... macam-macam ada... tapi yang paling terpesona adalah kerana ia dapat menjimatkan minyak... hehehe bolehlah ronda-ronda makan angin selalu kan?



Haa sila tengok betul-betul, siapa yang dah pakai I-Charge ni? Datuk Rock Malaysia! (opps bukan darjah kebesaran tapi datuk yang ada cucu.. hehe). Pheeewitttt!!!! Nak baca pasal testimoni lain dan harga sila klik sini.


Pas tu nampak pulak produk idaman!! Macam-macam jenis ada... dari minuman hinggalah ke pakaian. Tepuk dada tanya selera.. hehe.




Produk Herba pun banyak pilihan! Antaranya :-




Detox Foot Patch


Detoksifikasi adalah proses penyingkiran himpunan toksin yang terkumpul di dalam tubuh badan terutamanya di hati, kolon, ginjal,darah dan sistem limfotik. Tubuh manusia secara fitrahnya mempunyai kekuatan dalaman yang mampu mengawal kesihatan diri, tetapi mekanisme ini tidak akan berfungsi apabila tubuh anda telah dilonggokkan dengan terlalu banyak himpunan toksid. Keadaan menjadi semakin serius apabila toksid ini tidak dapat dikeluarkan dengan sempurna dan badan juga tidak mendapat zat nutrien yang secukupnya (40 jenis nutrien). Maka dengan penggunaan Detox Foot Patch secara kerap untuk menyingkirkan bahan buangan dan toksin yang berbahaya ini membantu meningkatkan kesihatan dan kecergasan.


Fuh kalau nak senarai kat sini, memang berjela-jelalah... so kalau korang nak tengok apa lagi yang ada... pegi jer ke http://rizi-biz.com.


SOALAN 2

Anda perlu catatkan semua perbelanjaan anda seperti berapa jumlah unit yang anda beli  , perlu teka setiap harga barang tersebut dan mengapa anda pilih barang tersebut .. CATAT , JUMLAH UNIT DIBELI , TEKA HARGA SEUNIT ,  ALASAN

 Tengok punya tengok, tak jadi pulak beli I-charge... hahahha sekali-sekali shopping untuk diri sendiri adalah sangat bagus rasanya... kereta tu asik dapat jer barang dia kan?? huh! So inilah.....


 klik gambar untuk pembesaran


Nota : Jumlah kesemua produk dibeli ialah 6. 5 produk yang dibeli adalah untuk kegunaan sendiri.. 1 produk untuk kegunaan anak-anak. Untuk suami? Semua di atas (dapat isteri yang meletop dan ruam anak-anak? tiada lagi).



SOALAN 3

Jika RIZI-BIZ SHOP ingin menjadikan sesuatu produk sendiri, apakah produk tersebut dan berikan alasan.

Wah yang nih susah sikit nak fikir. Bergantung kepada modal sesebuah syarikat. Mungkin pada permulaan RIZI-BIZ SHOP boleh membuat pes/jus minuman sendiri. Untuk promosi permulaan, setiap pembelian produk-produk dijual di RIZI-BIZ SHOP, pelanggan boleh membeli pes/jus minuman ini dengan harga yang murah (Purchase With Purchase).



SOALAN 4

Pada pendapat anda, bagaimanakah cara terbaik untuk mempromosikan  serta menaikkan ranking sesuatu website?

Salah satu cara terbaik adalah dengan mengadakan contest seperti ini secara online (kos pengiklanan paling murah saya rasa). Cara lain lagi adalah dengan membuat iklan di dalam suratkhabar utama berkenaan RIZI BIZ SHOP dan meletakkan alamat web untuk keterangan lanjut.



SOALAN 5

Apakah jenis produk yang tidak dijual diblog RIZI-BIZ SHOP jual dan sepatutnya dijual . Berikan sebab..

    Produk yang tidak dijual di RIZI BIZ SHOP adalah produk untuk kegunaan ibu-ibu di dalam pantang. Pada pendapat saya, RIZI BIZ SHOP patut menjual produk-produk ini kerana bakal-bakal ibu boleh membuat perbandingan produk dan harga antara produk-produk yang terdapat di pasaran sebelum membuat untuk keputusan untuk membelinya. Sekadar menyebut beberapa nama seperti Sendayu Tinggi, Mustika Ratu, NR dan Leesa Formula.




    Set Bersalin


    Untuk makluman korang yang nak join gak... tarikh tutup adalah 30.10.2010... so cepat-cepat!!

    Update : 22.10.2010

     

    4 comments:

    1. ProfHariz,
      Insya Allah... persaingan hebat-hebatlah.. hehe

      ReplyDelete
    2. SYaMiLa,
      terima kasih... Insya Allah kalau ada rejeki i terima dgn rela hati jer.. ekekeke

      epi belated bestday to ira.. yg ke brape tu?

      ReplyDelete