Info :)

Tuesday, June 15, 2010

:: Bila Bos Kecik x Dtg Keje ::

Salam uols.. hari nih bos kecik x der lg kat opes.. MIA kat ner eks? Tanya kat Zira pon die x tao gak. Erm ari ni aku nak wat keje r, x mo men2 dah... smlm dah seharian mengupload gambar kat fb, mengupdate kat blog budak ni n budak ni.. ari nih dah x bwk kamera, so x leh nak tepek kat sini gambar2 yg x seberapa utk ditayangkan... owhhh naper x save lam pendrive ek? hmm pendrive dah full r.. x tao nak save kat ner dah gambar2 baru... ext disc pon x bwk.. tinggai kat umah. Nak save dr umah cam x tersave-save lak... ishh ni br anak br 2 org..

Pg td rasa nak samb tido jer lg.. dtg keje pon amek jer baju yg rasa2 x kedut sgt... malas nak iron tp tudung terpaksa r iron gak.. mmg nak ckp je kat en. suami nak EL... tp kalu EL pon bknnye leh samb tido pon.. hoh!

Haa nanti 27-30 Jun, hampir 1 opes ke JB, ade mesy. QS JPS, setiap bahgian QS di setiap negeri dijemput... memula igt nak bwk famili, tp bile dpt tao otel tu ada misteri nusantara sket.. cam x mo r bwk anak2 pg kat tempat cenggitu.. kalu leh aku pon x mo pg.. boleh? ada 2 org ckp ada hangtuah kat otel tu... tp ada lg srg kata die dah penah g situ tp x de ape2 pown... adeh arap2 statement last tu leh caya r... fuh kiri fuh kanan.. aminnn...

Hmm bos besar dah ada, disebabkan bos kecik x der, aku r yg kene g ngadap psl payment projek kuching nih... ish x setel2 lg payment nih... to bapak2 kontraktor, arap x der nak men kejar2 ngan kitorg lg eks.. sbb byk benda lg nak kene setel sblm payment nih leh dibyr... arap maklong makngah maksu dsb.. owh bos besar siap bg pesanan penaja : kalu nak cuti, igt gak psl keje.. jgn nak igt diri seniri jerk.. owh aku angguk jer r tanda paham (bkn bererti aku setuju ngan stetmen tu yer).. hish dier x tao aku pon nyaris2 nak EL td..

Owh br tingat nak citer psl nih. Balik dr cuti kat Kelate baru2 nih, terpaksarela lak kene g Workcamp Smatkos unit kitorg kat sinih...

dari 1-4 Jun. Tp aku pg dr 2hb jer, tu pon pg opes lu, x tao ape2 cite... patut r opes senyap jerk.. alih2 tgk ada memo jemputan ke bengkel. Bos kecik arrangekan transport sbb nak bwk Dok. Kontrak. Melayang rm10 bg kat pacik drebe tuh.. kunun utk byr paking, tp ekceli kalu msk dlm ms 15 min, paking adalah f.o.c.. tp dah terbagi kat pacik tu, kire halal jer r.. hohoho..

Dapat bilik 1 srg, igtkan nak bwk bebudak tu, n TokMa tido umah TokCikYah.. tp TokMa kata dier leh jaga bebdk tu kat umah jer.. tqsm Ma. Dah pg selai sepinggang, terpaksa r blk amek baju... tp sifat seorg ibu.. cewaahh.. sian nak tinggalkan anak2.. bg anak2 happy dulu yer.. then bwk r Damya pg men kat SmartWorld Jusco... tukar 10 token, x cukup gak... kene tambah lg 1.. ishh. Ini pemandangan dr bilik aku 704... x silap kat bgnan kiri tu r aku nyer tempat prektikal dulu...  


Ekceli 1st time msk de Palma nih walopon namanyer penah prektikal kat area2 sini.. 1st taim aku tgk Islamic Style kat hotel. Siap ada wat solat Jumaat kat otel nih... dpt r tgk dr bilik aku, dorang hamparkan sejadah utk solat Jumaat. Ekceli yg nampak khemah tu adalah kids pool... kreatip gak leh wat semayang kat atas tu..


...babai.. nak wat keje...







1 comment:

  1. pesanan penaja : kalu nak cuti, igt gak psl keje.. jgn nak igt diri seniri jerk...yg pesan sbnrnya ntk diri dier ek..jangan suka 'mengular'

    ReplyDelete