Info :)

Wednesday, August 25, 2010

:: Air Tebu.. Fuhh Enaknya Minum Masa Buka ::


Assalamualaikum,

Tempat Kejadian : PaRam Hussain Onn Cheras
Landmark Kedai :  Ada letak tebu betul kat dpn gerai dia
Kuantiti : 1 plastik (tanpa ais)
Harga : RM4 (puas ati lar jugak sbb air dia boleh tahan sedap!)


Fuhhh... aku dah buat² tak dengar bila adik jual air tu ckp pat inggit. Rasanya thn lps rm3 jer seplastik besar. Hehe tu la sebelum ni men belasah jer minum (org tulun belikan).. bila kena bayar seniri baru tao mahal murah... Tapi kan takkan makanan/minuman kat PaRam tu tiap² tahun asik naik jer kan?? Kalau tak naik pon saiz dia comey² jer.. hmmmphh




Sejak puasa ni, air nyior aku dah tak pandang... kalau ada air tebu.. air tebulah menjadi pilihan. Tapi tak selalu minum pon.. bila tak sejuk (tak abis masa buka.. sambung minum pas isyak*) barulah rasa betapa manisnya air tebu tuh... haishhh.


Eh bukan takat PaRam jer.. tadi aku pegi pejabat pos nak beli sampul ekspres.. blur jap depan kerani pos tu.. aku tercakap nak sampul ekspress dua inggit sengah tu.. kerani tu pulak wat² tanya kwn sblh le pulok... peh tu ckp kat aku sampul tu tiga inggit.. oppp dah lama benau ke aku x pg pejabat pos?? rasa²nya dulu sampul tu Rm2.50 jer... ade sape igt tak?? hehe


* baru sekali jer wat terawih bila budak ni dah beradu...

:: tgh tido pon leh silau flash kamera ye dik? ::




4 comments:

  1. hmmm slurrpppp.. air tebu.. air kelapa.. aku dh bleh minum x weiihhh?? bnyak tol benda aku kene nafsu mkn pose thn ni.. nak2 minum ais.. waawawwaa Ya Allah kuatkan la kekuatan aku x minum ais :p

    cte psl PaRam ni ye r, tol tu kalo kuih yg x nek harga pon, saiez nye secoek jek.. smlm bengang gak Masyhum beli ikn pari msk asam pedas RM9 hu3x

    ReplyDelete
  2. hahahha.. sblm ape² aku gelak lu. ermmm bab ais ni jgn ko mintak nasihat aku weh.. kang salah pedoman lak nanti.. kikiki. aku tak igt dah pantang es ni 60 ke 100 hari.. ermmm 100 hari kot. tp sbb ko BF kena lama sket r (hahaha)

    p/s semlm jumpa hadif (anak hafez) kat PaRam.. putih melepak sehh..

    ReplyDelete
  3. Air Tebu nak beli hati2 taw..tgk jugak kkdg depa mesin tebu tue tanpa di kopek kulit & dibasuh..nnti jadi penyakit huhu..

    Uish dasat argh u..anak2 suma ada blog..i nie dah umuq 20an baru develop blog wakaka..

    ReplyDelete
  4. miss sino (huhu panggilan manje gitu) waka waka eh eh jgn mare...

    glurpp btoi gak ek? tp akak kalu beli yg kaler hijau muda.. tp lupa lak nak tgk kopek kulit ke tak.. haishhh.. tengs sbb igtkan.

    hehe buatkan utk dorang... esok² bila depa dah besar.. leh r tgk muka dorang ms kecik (mama dorang x sempat nak pg cuci gambar r.. hehe)

    ReplyDelete