Info :)

Friday, July 16, 2010

:: Minyak Dah Naik ::


Hmm x molah ulas psl naik2 nih seme. Ulas ke x same jer.. totap kene redho jer kannn... Entry nih nak citer kejadian 2-3 hari lepas, ms aku g isi minyak keta... nak g beli sate kajang tu r..

Aku mintak isi full.. so mat bangla tu baik ati lak nak tulun isikan.. pas tu dia tunjuk pam hijau.. lantas aku terus menganggukkan kepala tanda yer... so aku n Damya pon masuk jer r lam keta.. malas nak sedut bao2 minyak tu (walopon minyak tu aku rasa bao besh jer).. eh aku nih beretika gak kat petrol station yer... aku x onkan enjin pon.. just duduk jer sambil mata melilau tgk bangla tu isi minyak. Tp dah RM72 pon x penuh gak minyak?? Mula cuak dah di situ. Risao gak kot2 minyak tumpah ke kan?  Aku gak yg kene bayar lak kang. Salunyer kalu lam RM70 tu leh agak2 penuh r. Tengok lg. Eh dah RM76++. Last sekali dier round-up ke RM77. Terkujat gak sekejap ms ulur duit. Ape minyak dah naik diam-diam ke (atau aku yg x tao perkembangan semasa eh?). Intai lg sekali kat pam.. tgk rege upenyer RM2.05 per liter..

:: btoi ke ek? ::
 
Aduhhh aku yg salah... Aiseh patutnyer pam kuning ler.. aku yg lama nau x isi minyak barangkali nih... masih lagi mind set kale hijau (zaman sblm tukar kaler pam tu.. ron97 la, ron 95 la.. hmm x paham r... pedulik r kann).. ishh sambil blah dr situ sempat lg kira brape kerugian yg ditanggung dgn isi minyak mahal tuh... Demm!! rm10 gak beza... 


p/s : selamat berjimat cermat yer kengkawan... yg mana nak diet tu, time nih r leh buat sbb for sure pas nih makan n minum naik rega yer. So kurangkan makan... tp bykkan minum air putih... yer2 je bg nasihat kat orang.. Renung-renungkan.. selamat beramal! 



1 comment: