Info :)

Monday, September 3, 2012

:: Panduan Pengambilan Makanan Pengamal ALSD2 ::


Assalamualaikum dan selamat pagi Isnin kepada yang sudi singgah ke blog www.lidarahim.com ini. Salam Merdeka LR ucapkan.


Hari ni LR nak share bagaimana ALSD2 ini adalah program diet tanpa berlapar. Ok jom kita tengok apa yang pengamal ALSD2 boleh amalkan untuk mendapatkan badan idaman mereka tanpa perlu menahan nafsu makan.


Ok memula sekali tentulah amalkan pengambilan air yang mencukupi. Mana-mana program pon memang kena ambil air yang banyak kan?? So bagi pengamal ALSD2 perlulah mengambil air yang mencukupi sekurang-kurangnya 2 liter sehari. Faktanya setiap berat anda 25kg, air yang perlu diambil ialah 1 liter. Jika berat anda katakan dalam 75kg, maka air yang perlu diambil ialah 3 liter sehari beb!



Kenapa perlu mengambil air yang banyak? Ok bukan sahaja untuk keperluan dalam badan [refer sini], tetapi juga sangat membantu dalam pengurangan berat badan. Jadi anda perlu minum 2 - 3L sehari untuk memastikan anda sentiasa berasa kenyang dan ia juga boleh membantu mengawal selera makan anda.


Seterusnya amalkan : Semua jenis sayuran hijau dan makanan berasaskan protein.




Biasanya nafsu makan kita timbul disebabkan oleh nasi atau lauk-pauknya?? Of coz la sebab lauk-pauk yang menggiurkan. Jadi silalah makan lauk-pauk yang terhidang dengan mengenepikan nasi hehe. Ok ini ajaran songsang sikit --> kalau terliur sangat nak makan nasi, ambillah dalam sesudu atau maksima sesenduk (ni pon sekali sehari jer tao? jangan lelebih lak). Kata penting di sini ialah JANGAN MENIPU DIRI ANDA SENDIRI APABILA BERDIET :)


Ok.. so sekarang nak cerita pulak apa yang tak boleh diambil atau patut dielakkan ketika berdiet dengan ALSD2. Tak susah pon kot hehe.


Memula sekali LUPAKAN air coke, air kopi, teh tarik, nescafe, milo dan yang sewaktu dengannya. Kerana minuman ini mengandungi kadar gula dan karbohidrat yang tinggi di mana kebiasaannya mengandungi nutrisi yang rendah dan akan memperlahankan pembakaran lemak.




Yang terakhir sudah tentulah makanan yang mempunyai karbohidrat ini.


Untuk ingatan,  pengambilan buah-buahan juga perlu dielakkan semasa mengamalkan ALSD2 ini kerana diingatkan pengambilan karbohidrat harian yang dibenarkan adalah 20-35g. Kandungan karbohidrat yang terdapat di dalam buah-buahan adalah terlalu tinggi untuk program ini.

Lagi pon kandungan di dalam ALSD2 telah mempunyai tambahan serat  bagi membantu sistem penghadaman (melawaskan) dan memberi rasa kenyang yang lebih lama (elak Gastritis).


Jadi jangan ragu-ragu lagi!! Bertindak & berubah hari ini utk perubahan kesihatan esok hari!!









SMS/Whatsapp 016-6602507 (LR) atau PM LR di page ini :)



Izinkan LR membantu anda occay :)




No comments:

Post a Comment