Info :)

Wednesday, December 15, 2010

:: Azam Tahun Baru? ::


Salam,


Tutup mata bukak mata, ting! tinggal lagi 16 hari untuk ke tahun 2011. Kalau korang masih ingat kejadian2 awal tahun ni yang berlaku dlm hidup korang, mesti terasa "eh rasa mcm benda tu baru jer berlaku tapi dah hampir setahun rupanya" kannnn? Betul tak korang? Tak betul? Tapi naper korang duk angguk-angguk kepala je tu? Haha baik korang ngaku cepat!


Kenapa yer masa cepat betul berlalu? Kadang tu azam tahun-tahun sebelum pon masih lagi dibawa ke tahun berikutnya. Pastu terus takde wat azam dah lepas tu sbb asek kantoi je.. azam dah pg ke laut tangkap ikan daaa... haha tak lain tak bukan saya lar tu.. ahaks.


So, lebih kurang 2 minggu lagi ke tahun 2011 (tahun baru Islam pon dah seminggu berlalu) saya rasa nak tanam azam baru pulak lah. Tapi rasanya nak buat azam jangka pendek dulu. Tak mao dah berangan lebih2 kang ke laut lagi.


Ada jugak ke azam jangka pendek? Berapa pendek jangka pendek tu? Hmm saya nak letak dlm tempoh 3 bulan dulu.. Kalau ada bunga-bunga berkembang, bolehlah diteruskan utk tempoh 3 bln lagi dan begitulah seterusnya sampai ke hujung tahun.


So azam saya 2011 ni, nak tuuuuutttt (tak leh bgtao sini dulu malu argh). Jadinya kalau dlm masa 3 bln, nak jadi tuuuutt.. kena fikir lak cene. So macam mana kaedahnya nak capai target tu? Haa bab tu saya cerita lps 3 bulan dari sekarang sama ada berjaya atau tidak yer azam suku saya tu (jgn jadi 3 suku sudah.. gagaga).


Eh naper pulak tertiba saya bersaya-saya lak ni ek? Owh tertiba rasa ayu pulak kalau bersaya-saya ni... hohoho.


Oklah nak wish selamat pagi semua... saya permisi nak beradu dulu yew.
-axelida rahim-

3 comments:

  1. Saya pun nak ucapkan Selamat pagi :) laa ahaks la la la la..Sblm azam tuh pi ke laut, sediakan ler pukat ke jala ke, spy bleh pi tangkap balik muahahaha

    ReplyDelete
  2. kata nak kurus..nak turunkan 19kg..
    sempat lg x nak turun kan 10kg dlm 2 minggu nih..hehehe

    ReplyDelete
  3. sinomosa ~ hahaha betui jugak tu.. kena ada back-up plan.. i loike


    ilhamny ~ wow 9kg dah gone? mabeles! boleh jer kalau ikut program mcm the biggest loser tu... hahahaha

    ReplyDelete