Info :)

Wednesday, June 20, 2012

:: Tahu Tak Apa Akwadyne dan Akwatek? Tak Tahu? Meh Baca ::


Selalu jugak orang cakap harga Premium Beautiful ni mahal. Eh LR pon pernah cakap cam tu gak kot dulu huhu. Sebabnya sebelum kenal ngan Premium Beautiful LR dah beli 2 korset dah. Satu tu beli kat atas SOGO rega ratus-ratus dan 1 lagi kunun pesaing Premium Beautiful rega murah sikit RM1.4k. Tapi bila lagi pakai korset kedua jenama *tut* lelemak kat belakang makin menurun. Eh makin menurun tu masodnya TAK OK tao... eh cam ner nak cakap ye... haaa lemak tu jadi makin menggelebeh! Kat belakang pulak tu... sah-sah jadi spare tayar lah kan?


So lama-lama cam dah malas nak pakai sebab sepatutnya wire dia boleh menampung lemak kita, tapi alih-alih lemak kita pulak lagi power dari wire tu... sebab tu lah jadik senario di atas... sob!


Tapi Alhamdulillah lemak kat belakang LR dah kurang menggelebeh sejak LR pakai Premium Beautiful. Eh bukan sebab LR jual Premium Beautiful, LR saja wat ayat propa. NO! Tapi memang dari pengalaman LR. Kalau korang tak percaya, meh LR bagi cuba pakai Premium Beautiful ni kat korang dulu. Wear it, feel it then feel free to judge it (gitu).


Eh jadinya, kenapa harga Premium Beautiful ni mahal? Cer cite cer cite.


Gini... yang bezanya sebab FABRIK dia bukan dari jenis fabrik yang biasa-biasa tu. Fabrik Premium Beautiful diperbuat daripada teknologi Akwadyne dan Akwatek. Pulak... gapo dio pulok tu?? 


AKWADYNE® dan AKWATEK® is a registered trademark of Comfort Technologies, Inc licensed to Alice Lace Co., Ltd of Taiwan.  


Setelah diterjemahkan menggunakan Google Translate. Terima kasih GT. Harap2 fahamlah ye gaya bahasa terjemahan ni hehe.


Akwadyne ® adalah kemasan yang dilapis ke atas fabrik berasaskan nilon untuk membantu badan hangat atau sejuk semasa aktiviti luar. Akwadyne ®  menarik kelembapan jauh dari badan, dan mewujudkan sebuah tembok wap yang menyejukkan badan dalam suhu yang panas, dan memanaskan badan dalam suhu sejuk. Tidak seperti kebanyakan fabrik yang bergantung kepada pembinaan kain atau salutan kimia untuk menarik peluh dari badan, Akwadyne ® mengubah struktur gentian molekul dan menyediakan "magnet kimia" yang menggunakan sifat-sifat air sedia ada untuk bergerak jauh dari badan seperti yang diperlukan. Diistilahkan sebagai "elektrokimia pengangkutan", proses ini memisahkan dan menggerakkan molekul air menggunakan cas positif dan negatif yang terkandung di dalam setiap molekul individu. Hasilnya, pakaian yang dibuat Akwadyne ® boleh memanaskan satu kawasan badan di samping menyejukkan lain.


Akwatek ® adalah poliester dan lapisan nilon yang sedia ada dan kondusif dalam suhu panas. Ia menggunakan tindakan penyejukan untuk membantu atlet mengekalkan suhu sama ada sejuk atau panas bergantung kepada keadaan. Tidak seperti kain yang bergantung pada tindakan kapilari, Akwatek tidak perlu dipakai dekat dengan kulit. Akwatek menggunakan proses yang dikenali sebagai elektrokimia pengangkutan, iaitu kimia yang mengubahsuai gentian yang dibuat. Perubahan ini dalam gentian tidak boleh dihalang apabila kain itu dibasuh. Jadi Akwatek adalah satu proses yang dipatenkan yang digunakan untuk serat, benang atau fabrik poliester 100%. Ia mencipta fabrik berprestasi tinggi bagi atlet setiap hari untuk menangani suhu badan dengan menangani peluh. Proses ini boleh mengubahsuai serat, benang atau fabrik stabil dan boleh digunakan untuk benang terpintal dan filamen.




Akwatek have 3 times the evaporation ability over capillary or acid coated fabrics when initial contact is made with water.

Even with over 125 washings, results show no decrease in product performance.Tests prove that after machine spinning cycle 250% less water remained in the Akwatek and Akwadyne garments than in other garments using outdated technology.










Dipendekkan cerita, meh LR buat summary pasal Akwadyne dan Akwatek ni:
*Pencetus penyerapan yang baik dan mengalih kelembapan (air, bau, wap).
*Berubah mengikut keadaan iklim dan cuaca.
*Penyejukan semulajadi dalam cuaca panas.
*Memanaskan badan dengan selesa semasa cuaca sejuk.
*Kuasa penyerapan toksid keluar dari tubuh badan.

Kelebihan kualiti fabrik Premium Beautiful:
*Rekabentuk stereoskopik sinar infra merah jauh yang berdasarkan potongan badan manusia.
*Ia berfungsi mendorong peredaran darah dan proses metabolisma.
*Kuasa serapan yang baik, sesuai untuk dipakai seharian, pakaian dalam yang boleh dicuci dan tahan lama.
*Kuasa regangan ke semua hala, dapat diregang secara 360 darjah mengikut pergerakan badan tanpa mengubah rekabentuk asalnya.
*Far Infrared Rays (F.I.R.) yang dapat menambahkan kekenyalan dan ketegangan buah dada dan menggiatkan pertumbuhan buah dada.
*Penyerapan toksid dan asid terbukti apabila kita membalutkan buah yang masam atau rokok dalam tempoh 20 minit, maka buah tersebut akan menjadi kurang masam dan rokok pula akan menjadi tawar.



Dan sesungguhnya bila orang yang dah pakai Premium Beautiful sahaja yang tao betapa selesa dan berkualitinya korset Premium Beautiful ni. Memang berbaloi walaupun mahal. Untuk tao harga, boleh klik di sini. Best part, kalau ada rosak/koyak leh repair FOC! Korset lain ado? Nasib korang la kalau dah rosak/koyak... no services after sale kekdahnya. Tapi tidak dengan Premium Beautiful. Kalau ada rosak, bagi jer kat LR, leh LR tolong hantar repairkan. Tanpa sesen pon kena bayar!


So, aper lagik, grab cepat-cepat tau Premium Beautiful untuk kelihatan sentiasa cantik, menawan dan sihat tubuh badan. Raya pon dah nak dekat ni. Pakai jer 8 jam sehari dalam bulan puasa, perghhhhh cantik menawan la di pagi raya nanti :)


Boleh contact LR untuk free fitting & consultation : 016-660 2507 / axelida@yahoo.com.


LR terima full cash (ada diskaun), credit card and cash installment juga (minimum RM200 monthly).


6 comments:

  1. Replies
    1. kalau tgk dari gambar, perut dia lom maju ke depan pon kan? hehe.. mesti dia sakit belakang ek?? PB memang leh support tulang belakang pon.. tak kira pompuan ke laki, dua2 leh pakai.. tu yg best PB ni ;p

      Delete
  2. SALAM..KAK IDA, PB LAMA SY LEH HANTAR REPAIR TAK?HEHEHEHE...

    ReplyDelete
    Replies
    1. salam, boleh jer.. tapi kena ada warranty dia sekali. ada tak?

      Delete
    2. mcm ada dalam begnya tu...nti sy kelui kak ida ek..balik umah cari lu...hehehe

      Delete